W pracy kierujemy się założeniami terapii neurobiologicznej Szkoły Krakowskiej, która jest systemową terapią wszystkich funkcji poznawczych. Zajmujemy się programowaniem języka wraz ze stymulacją wszystkich funkcji poznawczych. W działaniach terapeutycznych wykorzystujemy ćwiczenia usprawniające pracę lewej półkuli mózgu wykorzystując ćwiczenia z zakresu sekwencyjności, szeregowania, relacji, myślenia przyczynowo-skutkowego, kategoryzacji, ćwiczeń pamięci symultaniczno-sekwencyjnej. Nie zapominamy o zabawie, rozwoju motoryki małej i dużej.
Podczas terapii wykorzystujemy elementy takie jak:
- Stymulację słuchową i wzrokową
- Gesty wizualizacyjne i gesty interakcyjne
- Techniki komunikacyjne
- Programowanie języka, dziennik wydarzeń
- Stymulację lewej półkuli mózgu
- Kształtowanie zachowań społecznych
- Stymulację poznania wielozmysłowego
- Stymulację pamięci
- Ćwiczenia kategoryzacji
- Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego
- Sylabową metodą nauki czytania
- Stymulację funkcji motorycznych
- Wybór dominującej ręki
- Kształtowanie zabawy tematycznej
- Logoterapie